Zadania 12-16.04.2021
Grupa 5 latków ,,Wróbelki” Zadania od 12 IV do 16 IV 2021r.,wych. B. Owczarzak
Poniedziałek 12 IV
Blok tematyczny: Witaj, wiosno!
Temat: Wiosenne dźwięki
1.Praca z kartą nr 25- wprowadzenie litery ,,g”. Znajdź na ilustracji i pokoloruj wszystkie elementy, których nazwy zaczynają się głoską ,,g”. Wyraz garnek składa się z dwóch sylab gar-nek( rozdzielamy dwie spółgłoski ,,r” i ,,n”). Popraw kredką dwa wykropkowane talerzyki sylabowe.
2.Narysuj szlaczek po śladzie.
3.Karta 25 b- popatrz na zdjęcia. Połącz zieloną linią obrazki w nazwie, których słyszysz na początku ,,b”, natomiast czerwoną linią, gdy słyszysz na początku ,,g”.
4.Połącz zdjęcia z odpowiednimi podpisami.
5.Karta 27 b- policz warzywa i otocz pętlą zbiór, w którym danych warzyw jest więcej.
6.Przeczytaj, ile kosztowały słodycze pokazane na zdjęciach. Połącz liniami smakołyki z monetami o odpowiedniej wartości (w przedszkolu nie wprowadziłam wartości monet).
Wtorek 13 IV
Temat: Od motyla do gąsienicy
1.Nauka III zwrotki piosenki ,,Wiosenny mazurek”.
Psotny wietrzyk, urwis dziki,
wpadł znienacka na podwórko,
spłoszył gęsi i indyki, ] bis
powyrywał piórka kurkom. ]
2.Karta nr 28- gąsienica przechodzi dużą przemianę zewnętrzną w ciągu życia. Zobacz, jak rozwija się motyl. Umieść brakujące nalepki we właściwych miejscach. Ponumeruj odpowiednio obrazki – wpisz w ramki rosnącą liczbę kropek.
3.Motyl jest owadem tak jak ,np. mucha, mrówka i pszczoła.
4.Pokoloruj obrazek zgodnie z kodem.
5.Na każdej gąsienicy pokoloruj tyle jej części, ile wskazuje liczba obok niej.
Środa 14 IV
Blok tematyczny: Zwierzęta na wiejskim podwórku
Temat: Wiejska zagroda
1.Przypomnienie słów piosenki pt. ,,Wiosenny mazurek”.
2.Karta nr 31- kącik grafomotoryczny. Narysuj kredkami szlaczki po śladzie.
3.Narysuj świnkę po śladzie i pokoloruj ją na różowo.
4.Ciekawostki o świnkach, np. wchodzą do błota, by się ochłodzić, są obdarzone doskonałym węchem, są bardzo inteligentne( mają wyższy iloraz inteligencji niż psy).
5.Karta nr 31 b- pokoloruj obrazek zgodnie z kodem.
Czwartek 15 IV
Temat: Zwierzęta wiejskie
1.Praca z kartą nr 29- wprowadzenie litery ,,ł”. Znajdź na obrazku i otocz pętlami wszystkie litery ,,ł”. Wyraz łopata składa się z trzech sylab. Popraw kredką wykropkowane talerzyki sylabowe ło-pa-ta.
Rozpoznanie na obrazku zwierząt mieszkających na wsi oraz ich młodych: krowa- cielę ,klacz- źrebię , koza- koźlę , świnka- prosię , kaczka- kaczę , kura- kurczę ( nie ma na obrazku owca- jagnię oraz gęś- gęsię).
2.Narysuj szlaczek po śladzie.
3.Przy pomocy rodziców odczytaj wyrazy i umieść nalepki ze zdjęciami w odpowiednich miejscach.
4.Popatrz na obrazki. Pod każdym zdjęciem pokoloruj tyle kwadratów , ile jest sylab w wyrazach (wyklaszcz sylaby).
Piątek 16 IV
Temat: Odgłosy zwierząt
1.Karta nr 30- umieść nalepki w odpowiednich miejscach w zależności od tego, czy przedstawione na nich zwierzęta maja dwie, czy cztery nogi.
2.Policz, ile zwierząt ma każdy z rolników, narysuj w ramkach odpowiednią liczbę kropek. Otocz zieloną pętlą rolnika, który ma więcej zwierząt. Otocz czerwoną pętlą rolnika, który ma więcej krów.
3.Przeczytaj, jakie odgłosy wydają wiejskie zwierzęta. Połącz liniami napisy z odpowiednimi zdjęciami zwierząt. Odgłosy innych zwierząt żyjących na wsi :kot- miau, pies- hau, chomik, myszka, szczur- pi, indyk-gul, świnka- chrum , koń- iha, owca-me, kura-ko, gęś- gę.
4.Zwierzęta te mieszkają w kurniku , chlewie lub w stodole.
5.,,Drzewa z papieru”- praca plastyczna. Naszkicuj ołówkiem drzewo na torebce papierowej z piekarni lub na papierze do pieczenia. Wytnij lub delikatnie wyrwij oraz naklej na kolorową lub białą kartkę papieru. Ozdób gałęzie pączkami z bibuły lub narysuj mazakiem. Trawę możesz namalować widelcem zamoczonym w farbie plakatowej. Dorysuj inne wiosenne elementy według własnego pomysłu.
Wych. Barbara Owczarzak